Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
De leverdatum van je bestelling vind je in de bestellingsbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.
Je kunt de leverdatum voor individuele producten direct naast het product zien. Je kunt de verwachte leverdatum voor je hele bestelling zien in het winkelmandje of nadat je het afleveradres en de gewenste bezorgdienst hebt geselecteerd.
Let op: we verzenden je bestelling vanuit Oostenrijk. Dit betekent dat op Oostenrijkse feestdagen geen pakketten verzonden worden. Onze klantenservice is op Oostenrijkse feestdagen niet bereikbaar. We genieten van de feestdagen, zodat we daarna weer vol energie voor je klaar kunnen staan.
Mijn pakket is verdwenen. Wat moet ik doen?
Verifieer de status van je bestelling nogmaals via de bestelbevestiging. Als je de status "Bezorgd" in de bestelling ziet, zou je een briefje moeten hebben ontvangen. Of je pakket kan bij een buurman zijn.
Als je je bestelling nog steeds niet kunt vinden, schrijf ons dan via het contactformulier. Wij gaan na waar je pakket is. En als het nodig is, zullen we een onderzoek starten.
Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
Het spijt ons als je pakket tijdens het transport is beschadigd.
Zijn er producten beschadigd in het pakket?
Neem onmiddellijk foto's van alle schade aan de verpakking en de producten. Bewaar de beschadigde artikelen en de verpakking. We hebben deze nodig voor de schadeclaim. Hier kun je de schade melden.
De producten zijn onbeschadigd?
Als alleen het pakket zelf beschadigd is en je wilt iets retourneren, dan kun je gewoon een andere verpakking gebruiken voor de retourzending.
Goed om te weten: Als je pakket bij aflevering zichtbaar beschadigd is, teken dan alleen voor ontvangst van het pakket onder voorbehoud. Als deze optie niet beschikbaar is, neem het pakket dan niet in ontvangst.
Verpakkingsmateriaal
Wij denken aan onze planeet! Onze eigen verpakkingsmaterialen zijn volledig plasticvrij en gemaakt van een zeer hoog percentage gerecycled materiaal. Soms hergebruiken we echter materialen die we van leveranciers ontvangen. Sommige van deze materialen kunnen plastic zijn. Hergebruiken is voor ons belangrijker dan weggooien!
Bezorgdiensten
Onze bezorgdiensten streven er altijd naar om het pakket zo snel mogelijk te bezorgen. We vragen echter om begrip als er af en toe vertragingen zijn bij de levering. Deze zijn meestal te wijten aan weers- of verkeersomstandigheden.
DHL
In België wordt jouw bestelling bezorgd door DHL.
Als je bestelt voor dinsdag 00:00 en de bestelde producten zijn op voorraad, dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verwerkt.
Na verzending vindt de bezorging plaats binnen 4 werkdagen.
Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je je bestelling hebt voltooid. Op de avond van de dag van verzending ontvang je vervolgens de verzendbevestiging met je persoonlijke trackingnummer. Hiermee kun je je pakket volgen.
Afhankelijk van de gekozen verzendoptie kan het zijn dat de traceergegevens van het pakket nog niet de laatste status weergeven op het moment dat je deze e-mail ontvangt. Het kan tot 48 uur duren voordat deze gegevens zijn bijgewerkt.
Nadat je het trackingnummer hebt ontvangen, kun je je registreren bij DHL voor pakketnotificaties en zo direct op de hoogte blijven van de status van de zending.
De geschatte leverdatum van jouw bestelling vind je naast het product en ook in het winkelmandje.
Meer informatie over het ontvangen van pakketten vind je hier.
DHL Express
In België wordt jouw bestelling bezorgd door DHL Express.
Als je bestelt voor dinsdag 00:00 en de bestelde producten zijn op voorraad, dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verwerkt.
Na verzending vindt de bezorging plaats binnen 2 werkdagen.
Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je je bestelling hebt voltooid. Op de avond van de dag van verzending ontvang je vervolgens de verzendbevestiging met je persoonlijke trackingnummer. Hiermee kun je je pakket volgen.
De geschatte leverdatum van jouw bestelling vind je naast het product en ook in het winkelmandje.
Fedex Priority
Heb je een last-minute cadeau gevonden? Of kun je niet wachten om je bestelling te ontvangen?
In België heb je de mogelijkheid om je bestelling per express-verzending te laten bezorgen.
Het is belangrijk dat je bestelt voor dinsdag 00:00 en dat alle producten in je bestelling op voorraad zijn. In het belang van duurzaamheid voeren we geen gedeeltelijke leveringen uit.
Na verzending vindt de bezorging plaats binnen 2 werkdagen.
Express-bestelling
De extra kosten die mogelijk ontstaan, worden onafhankelijk van de verzendkosten berekend.
DHL Express
Land | tot 1 kg | tot 2 kg | tot 5 kg | tot 10 kg | tot 20 kg | tot 30 kg | tot 70 kg |
---|
België | € 16,50 | € 16,50 | € 20,50 | € 39,00 | € 65,00 | € 94,50 | € 182,50 |
Fedex Priority
Land | tot 1 kg | tot 2 kg | tot 5 kg | tot 10 kg | tot 20 kg | tot 30 kg | tot 70 kg |
---|
België | € 16,50 | € 11,50 | € 17,00 | € 27,50 | € 36,50 | € 44,00 | € 172,00 |
Als de bestelling zwaarder is dan 70 kg, worden de kosten van het extra gewicht toegevoegd. Dit betekent dat voor een bestelling van 80 kg, de kosten de som zijn van 70 kg plus 10 kg. Als de bestelling bijvoorbeeld 143 kg weegt, is het te betalen bedrag de kosten van 70 kg plus 70 kg plus 3 kg.
Met onze logistieke partners bieden we je de mogelijkheid van express-bestelling naast de standaard verzendmethoden. Producten die op voorraad zijn en besteld zijn voor dinsdag 00:00 kunnen op jouw verzoek per expresse worden verzonden. Dit betekent dat je je pakket in alle Europese stedelijke gebieden de volgende werkdag ontvangt!
Producten die niet op voorraad zijn, kunnen ook per expresse worden geleverd. De levering vindt plaats zodra de producten op voorraad zijn.
Je kunt tijdens het bestelproces kiezen voor express-bestelling. (Helaas is deze service niet voor alle landen beschikbaar.) De toeslag voor express-bestelling varieert afhankelijk van de afleverlocatie.
Douane-inklaring
Wij zijn gevestigd in Oostenrijk, in de Europese Unie. Voor bestellingen die binnen de EU worden verzonden, is de btw in de totaalprijs inbegrepen. Aangezien het verkeer van goederen binnen de EU vrij is, worden er geen extra kosten in rekening gebracht.
Speciale verzendopties
Voor geselecteerde artikelen worden extra kosten in rekening gebracht vanwege hun aard en de bijbehorende speciale verwerking. De extra kosten die in rekening kunnen worden gebracht, worden onafhankelijk van de verzendkosten berekend.
Deze informatie wordt weergegeven op de productdetailpagina.
Expediteur
Als je een product ontdekt dat wordt verzonden door een expediteur, kun je ervan uitgaan dat het met de grootste zorg wordt verpakt. In dergelijke gevallen is er een speciale service zodat de expediteur je persoonlijk aan kan treffen en de goederen kan overhandigen. De expediteur neemt telefonisch contact met je op en spreekt met jou een afleverdatum af. Geef ons daarom een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.
Houd er verder rekening mee dat de expediteur alleen verplicht is de goederen aan de stoeprand van jouw adres te brengen. Vanaf dit punt worden de goederen beschouwd als geleverd en overgedragen aan de ontvanger.
We verzoeken je hier op de dag van levering rekening mee te houden, zodat je de goederen zelf verder kunt vervoeren.
Vrachtzendingen
Wij classificeren artikelen als vrachtzending als ze speciaal moeten worden verzonden vanwege hun omvang of gewicht. Door deze omstandigheden vereisen dergelijke goederen een speciale behandeling tijdens het verzendproces.
Gekoelde verzending
Gekoelde verzending betreft alle artikelen die in ons magazijn gekoeld moeten worden en tijdens het transport koel moeten worden gehouden. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de producten je in topkwaliteit en absoluut vers bereiken.
Speciale verzending met verwerkingskosten
Wij bieden ook producten aan die speciaal moeten worden verpakt en verzonden. Daarom worden voor de verzending van deze producten extra verwerkingskosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn afhankelijk van het gewicht van de zending:
Tot 30 kg: normale verwerkingskosten
30,01 tot 60 kg: dubbele verwerkingskosten
60,01 tot 90 kg: driedubbele verwerkingskosten
enzovoort
De hoogte van de kosten is afhankelijk van het land van verzending. Je kunt het exacte bedrag van de verzendkosten zien op de betreffende productpagina, in het winkelmandje en aan het einde van je bestelling.
Levering aan een ophaalpunt
Afhaalpunt van DHL
Als klant met een eigen klantenaccount kun je meerdere adressen invoeren en kiezen naar welk adres het pakket moet worden verstuurd. Je kunt jouw pakket ook naar DHL afhaalpunt versturen. Hiervoor heb je de volgende gegevens nodig:
- Voor- en achternaam
- Jouw DHL-PostNummer
Als je pakket is aangekomen, ontvang je direct bericht van DHL via e-mail en/of sms. 48 uur later word je herinnerd aan je zending en twee dagen voordat de opslagperiode in het afhaalpunt afloopt, ontvang je nog een herinnering.
Verder informatie over afhaalpunten vind je hier.